داماش هم تسلیم قدرت استقلال شد

داماش يك - استقلال دو: هفت بالاى هفت بسيار است / اثاث كشى به بالاى جدول

نج شنبه بیست و چهارم امرداد ماه نود و دو

داماش 1 ( دقيقه ١٧ امين متوسل زاده ) - استقلال 2 ( سياوش اكبرپور دقيقه ٢٤، فرهاد مجيدى دقيقه ٦٨)
لیگ برتر ، جام خلیج پارس ، دوره سیزدهم ، هفته پنجم
ورزشگاه دكتر عضدى رشت - تماشاگر: پانزده هزار نفر
داور:احمد صالحی - کمک‌ها: علی میرزابیگی و محمدرضا امینی.
کارت زرد: ابوذر رحيمى دقيقه ٨١، محمدرضا مهدوى دقيقه ٩٢( داماش)
داماش گیلان:
حبيب دهقانی، علی رضا نظیف کار، محمد مختارى، هادى محمدى، ابوذر رحيمى، محمد رضا مهدوی، رضا كاردوست( از دقيقه ٧٨ افشين چاوشى)، ابوالفضل حاجى زاده، مسعود حسن زاده ( از دقيقه ٧٨ بوباكار كبه)،امين متوسل زاده، مصطفى حاجتى( دقيقه ٧٠ روح الله سيف الهى).
سرمربی: افشین ناظمی.
استقلال تهران:
مهدی رحمتی،خسرو حيدرى، امير حسين صادقى،حنيف عمران زاده،جواد نكونام، پژمان نورى، سياوش اكبرپور( از دقيقه ٩٣ مهران قاسمى)، محمد قاضى، محمد مهدى نظرى(فرهاد مجيدى از دقيقه ٤٦)، على رضا نيكبخت واحدى( از دقيقه ٥٣ فردين عابدينى) پژمان منتظرى.
سرمربی: امیر قلعه نوعی.
شرح بازی:
مسابقه داماش با استقلال را بايد نبرد انتقامى قهرمان فصل پيش با تيمى دانست كه توانسته بود در هر دو مسابقه سال گذشته سه امتياز را از قهرمان بربايد و حالا پسران آبى آمده بودند تا بتوانند با برد در خانه داماش جبران مافات نمايند. هم داماش و هم استقلال با چند مصدوم به اين مسابقه گام گذاشتند و بازگشت نيكبخت به رشت و رودرويى پژمان با رشتى ها از نكات جالب اين مسابقه بود.
نیمه نخست:
مسابقه با ميدان دارى استقلالى ها شروع شد كه حاصلش چند كرنر پياپى روى دروازه داماش بود. بعد از آن بازى حالت پاياپايى داشت و تا دقيقه پانزده مسابقه تقريبا آرام تر از حد تصور برگزار شد.  پس از به ثمر رسيدن گل داماش فشار حملات استقلال فزونى گرفت تا اينكه استقلال به گل تساوى اش دست يافت.
 مهمترين موقعيت داماش براى رسيدن به گل دوم در دقيقه ٤٠ حاصل شد كه يك و دو مهدوى را متوسل زاده به زيبايى پاسخ داد اما مهدوى از روى خط شش قدم توپ را به سينه رحمتى كوبيد. استقلال هم مى توانست در واپسين دقايق نيمه نخست گل برترى را وارد دروازه داماش نمايد كه حنيف عمران زاده اين موقعيت را از كف داد.
نیمه دوم:
اين نيمه با نخستين موقعيت خطرناك مجيدى تازه به ميدان آمده توام شد كه سانتر حيدرى با ضربه سر مجيدى همراه شد كه دهقانى توپ را مهار نمود. در دقيقه ٤٩ پاس پشت دفاع مهدوى براى متوسل زاده مى توانست رشتى ها را پيش بيندازد كه رحمتى با خروج به موقع مانع گلزنى داماش شد. در دقايق ٥٠ و ٥١ دو ضربه سرحسن زاده را رحمتى و خط دفاع استقلال دفع نمود.
فرار فرهاد مجيدى در جناح چپ داماش براى قاضى با بى دقتى او او به خارج رفت. پس از به ثمر رسيدن گل برترى استقلال آنها سعى در كنترل بازى و از سرعت انداختن مهاجمان داماش نمودند، كه در اين ميان ناظمى با آوردن دو مهاجمش ( چاوشى و كبه) سعى كرد تا جانى تازه به خط آتش تيمش بدهد.
اما به هر روى اين مسابقه با نتيجه پيروزى به سود آبى هاى تهران پايان يافت تا صدر جدول دوباره آبى شود و داماش با اين باخت خود را بيشتر از هميشه در خطر سقوط زود هنگام به انتهاى جدول مى بيند.
شرح گلها: 
داماش ١-٠ استقلال: توپ برگشتى را ابوالفضل حاجى زاده به زيبايي به پشت دفاع استقلال فرستاد تا امين متوسل زاده در موقعيت تك به تك دروازه رحمتى را باز نمايد.
داماش ١-١ استقلال: پرتاب بلند اوت توسط نيكبخت در شلوغىمحوطه جريمه داماش روى سر نكونان فرود آمد كه ضربه سر او اكبرپور را در يك موقعيت مناسب صاحب توپ كرد تا او گل تساوى استقلال را به راحتى وارد دروازه داماش نمايد.
داماش ١-٢ استقلال: پرتاب بلند اوت فردين عابدينى را ابوذر رحيمى ناقص دفع كرد تا فرهاد مجيدى در يك كورس مدافع داماش را از پيش بردارد و مجيدى با يك شوت جاندار دروازه دهقانى را باز نمايد.
بهترین بازیکن:
فرهاد مجيدى با آمدنش در نيمه دوم جانى تازه به استقلال داد تا اين تيم يك برد را پس از دو باخت متوالى برابر داماش تجربه نمايد. 
اتفاق های ویژه:
1) هواداران داماش به محض ورود تيم استقلال با خطاب قرار دادن پژمان نورى او را با شعار پژمان پولكى ... دروغ ميگن غيرتى مورد نوازش قرار دادند!
2)تشويق مداوم امير قلعهنوعى از سوى داماشى ها در ابتداى مسابقه از نكات جالب اين مسابقه بود.
3)جايگاه خبرنگاران ورزشگاه عضدى بر عكس بازى هاى حساس پيشين از نظم و انظباط قابل قبولى برخوردار بود.
4)ده درصد از ظرفيت ورزشگاه را به هواداران تيم استقلال اختصاص داده بودند كه در حدود هزار و پانصد نفر مشيدند.هر چند كه كل ورزشگاه به دليل رنگ پيراهن داماش به رنگ آبى در آمده بود.
5)زمانى كه مهدوى در يك موقعيت مناسب مى توانست مهاجمان داماش را صاحب توپ نمايد به دليل مصدوميت پژمان نورى توپ را به خارج فرستاد، كه موجب شد يك ورزشگاه صداى فريادشان به نشانه اعتراض به هوا بلند شود، البته به جز امير قلعه نوعى كه شديدا حركت مهدوى را مورد تشويق قرار داد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, | 23:34 | نویسنده : mahdi |
  • پول فا
  • ریاح